ИСХРАНА ДЕЦЕ У ЛЕТЊЕМ ПЕРИОДУ

ИСХРАНА ДЕЦЕ У ЛЕТЊЕМ ПЕРИОДУ

 

Свако годишње доба носи своје прехрамбене навике. Лети услед повишених температура губи се више течности знојењем, па је у том периоду важно водити рачуна о хидратацији организма. Организам не треба оптерећивати тешком храном, већ се оријентисати на лагано сварљиву храну богату нутријентима.

Приликом одабира хране обратити пажњу на порекло намирница. Предност дати сезонском воћу и поврћу са нашег поднебља.

Базу летње исхрасне треба да чини свеже воће и поврће, у сировом или кратко термички обрађеном облику. Воће је идеална замена за слаткише у летњем периоду, што би деца требало да сведу на минимум.  Сладолед је намирница коју деца обожавају, делује окрепљујуће и изазива осећај радости код детета.  Треба имати на уму да је то намирница која садржи пуно шећера и калорија и да може нашкодити грлу и органима за варење.

У свакодневној исхрани деце уврстити воће и поврће богато бета каротеном: бресква, нектарина, парадајз, шаргaрепа. Бирати воће и поврће са високим уделом воде: краставац, лубеница, тиквица, диња, зелена салата, при чему се организму осигурава хидратација.

Воће и поврће које се користи у свежем облику или се термички обрађује важно је да се добро опере чистом водом. Децу би требало учити да сами опру воће и поврће пре конзумације. Такође и прање руку у летњем периоду треба да буде чешће.

Исхрана у летњем периоду треба да обезбеди више протеина него обично, живинско месо као и риба одличан су избор. Што се тиче јаја, треба да буду заступљена у дечијој исхрани 3-4 комaда недељно, да буду свежа и да се не козумирају термички не обрађена  (кремови, сладолед од живих јаја).

Варива не треба избегавати, већ их треба редовно конзумирати, али не преврућа.

Храна и пиће конзумирати када су на собној температури. Супе, чорбе, потажи од поврћа су одличан избор у летњем периоду, поготову као вечерњи оброк.

Доручак је најважнији оброк у току дана и не треба га прескакати. Апетит деце по врућини слаби, па је важно да оно што поједу обезбеди им оптималну количину витамина и минерала. Немојте форсирати дете да једе на силу. Важно је да унесе довољно течности, да пије воду, цеђене свеже сокове, чајеве и јогурт као и друге кисело млечене производе. Газирани и слатки напици нису препоручљиви у дечијој исхрани.

Свако годишње доба носи своје прехрамбене навике. Основа је слушати свој организам и организам ваше деце.

 

Сарадник за исхрану – нутрициониста –

Милена Трифуновић